Oto oryginalna notatka ze spotkania przedstawicieli firmy Triumph z wysłannikami firmy BMW
Poniżej tłumaczenie notatki
II Spotkanie w firmie Triumph w Norymberdze.
Z firmy Triumph obecni byli: Pan Dyrektor Krengl
Pan dyrektor Heißmeier
Na wniosek GBH widelec przedniego koła KS 750 powinien być jak najszybciej montowany w motocyklu R 75 firmy BMW, niezależnie od ostatecznej zamiany produktu firmy BMW na KS 750 firmy Zündapp. Spotkanie odbyło się w firmie Triumph, mającym być dostawcą widelca przedniego koła zarówno dla Zündapp jak i BMW. Doprowadziło ono do zapewnienia, że firma Triumph będzie w stanie dostarczyć firmie BMW przedni widelec typu Zündapp w wystarczających ilościach.
Firma Triumph stwierdza, że od II/43 jest w stanie dostarczyć zarówno firmie Zündapp, jak i firmie BMW wymagane widelce przednich kół, czyli 6000 sztuk. na kwartał, z czego 5000 sztuk. do nowej produkcji i 1000 sztuk. Jako części zamienne.
Osiągnięto zasadnicze porozumienie, że firma BMW zamawia kompletne, gotowe do montażu widelce przedniego koła w firmie Triumph po przedstawieniu wymaganych numerów kodów materiałowych i znaków kontrolnych, a zakup materiałów itp. odbywa się bezpośrednio przez firmę Triumph.
Przedni widelec zawieszenia Zündapp KS 750 jest widelcem równoległobocznym.
Wielu uważa, że jest to przestarzała konstrukcja, którą tak jak w przypadku BMW R75 zastąpiły widelce teleskopowe.
Zaznaczmy, że przedni widelec KS 750 jest najnowocześniejszym rozwinięciem idei widelca równoległobocznego, podczas gdy widelec teleskopowy BMW R 75 stanowi początek rozwoju takiego widelca i jest niestety w tym wydaniu zbyt słaby i nie ma niezbędnej zdolności amortyzacji, która jest niezbędna dla pojazdu terenowego.
Dostrzeżono to już w 1942 roku, kiedy Wehrmacht poprosił BMW o wymianę stosowanego widelca teleskopowego na znacznie sprawniejszy technicznie widelec montowany w KS 750.
W trakcie całej produkcji motocykla Zündapp KS 750 wystąpiło pięć wersji widelca przedniego koła.
Pierwsza wersja do numeru podwozia 605 501 (sierpień 1942)
Krótkie golenie widelca, pokrywy goleni wykonane z aluminium ze sprężynami mocującymi wewnątrz i z nieregulowanym amortyzatorem skrętu (wersja 1)
Wersja 1
Wersja 2 od numeru podwozia nr 605 501 (sierpień 1942)
Krótkie golenie widelca ale z nowym regulowanym amortyzatorem skrętu drugiej wersji, regulacja za pomocą pokrętła.
Wersja od 2 do 5
Wersja 3 od podwozia nr 607 501 (grudzień 1942)
Pokrywy goleni w nowej wersji wykonane z aluminium z lub bez wewnętrznych uchwytów mocujacych. Dodatkowo mocowane za pomocą zewnętrznych, sprężystych klamer , poza tym wszystko jak w wersji 2.
Wersja 4 od numeru podwozia nr 610 453 (maj 1943)
Golenie w swej dolnej części zostały wydłużone o 10 mm. W ten sposób oś koła została o tyle odsunięta od błotnika. Dzięki temu zminimalizowano możliwość zatkania błotem przestrzeni między oponą a błotnikiem. Poza tym wszystko jak w wersji 3.
Wersja od 1 do 3 Wersja od 4 do 5
Wersja 5 od numeru podwozia 610 501 (czerwiec 1943).
Podwyższone pokrywy goleni wykonane z blachy mocowane są przy pomocy sprężystych klamer. Wyższe pokrywy zapewniały, że śruba regulacyjna w nią nie uderzała. Brak trzpieni ustalających dla pokryw. Poza tym wszystko jak w wersji 4.