Użyte w procesie szkiełkowania kulki szklane, odpowiednio dobrane granulacją, dzięki swemu elastycznemu działaniu, praktycznie nie powodują ścierania erozyjnego. Proces szkiełkowania można szczególnie zastosować do obróbki wyrobów precyzyjnych, cienkich i kruchych. Obrabiane powierzchnie uzyskują bardzo trwałą i estetyczną powierzchnię.
„Szkiełkowanie” przynosi nadspodziewanie dobre efekty w przypadku obrabiania motocyklowych, aluminiowych obudów silnika, skrzyń biegów, głowic.
Wyżej wymienione elementy po obróbce uzyskują „aksamitną” jasną barwę.
Stanowczo odradzamy poddawaniu procesowi szkiełkowania całych, nie rozebranych, urządzeń typu silnik, skrzynia biegów itp. Mimo najlepszych zabezpieczeń mikrokulki zawsze znajdą sobie drogę do wnętrza.
Często spotykane w ogłoszeniach „Allegro” zdjęcia pokazują np. cały silnik z „zabezpieczonymi” otworami i tak poddany szkiełkowaniu. Zdjęcia takie świadczą tylko o wielkiej niefrasobliwości zarówno zlecającego jak i wykonującego usługę.
Przed montażem, elementy poddane szkiełkowaniu należy bardzo dokładnie wymyć. Należy przyjąc zasadę, „jest już wymyte? to dla pewności jeszcze raz wymyję”.
Piaskowanie wyrobów z metali kolorowych powoduje ich oczyszczenie ale jednocześnie nadaje chropowatą strukturę ich powierzchniom.
Użycie jako medium drobno tłuczonego złomu szklanego w żadnym wypadku nie zapewnia efektu „szkiełkowania”
Jest to możliwe tylko przy użyciu szklanych mikrokulek. W zależności od potrzeb stosuje się mikrokulki o średnicy 50; 75; 100; 125; 150; 175 i 200 mikronów.
„Szkiełkowanie” czyści i wygładza powierzchnię. Gotową powierzchnię po piaskowaniu można porównać do krajobrazu Alp a po „szkiełkowaniu” do gładkości krajobrazu Holandii.
Należy zdać sobie sprawę, że „szkiełkowanie” nie spowoduje wyrównania i usunięcia głębokich rys, nadlewów odlewniczych oraz innych nierówności. Te można usunąć tylko poprzez zapiłowanie i zaczyszczenie papierem ściernym.
Powierzając nam detale do „szkiełkowania” należy usunąć wszelkie nierówno-ści, których nie chcemy mieć a także dokładnie wymyć i odtłuścić. Niewymycie podraża koszt usługi.
Termin wykonania „szkiełkowania” : 3 dni od otrzymania zlecenia
Pokrywa przednia silnika Zündapp KS 750 po piaskowaniu |
Ta sama pokrywa po „szkiełkowaniu” |
Obudowa silnika Zündapp KS 750 |
Gaźnik „SOLEX” |
Cennik „szkiełkowania” przykładowych detali | |
RODZAJ POJAZDU | CENA W PLN |
---|---|
MOTOCYKLE DWUSUWOWE TYPU: JAWA; IŻ; MZ; WSK; SHL… Głowica – 1 sztuka Obudowa silnika (2 połówki karteru i 2 pokrywy) |
80,- 210,- |
MOTOROWERY TYPU: KOMAR; SIMSON… Głowica – 1 sztuka Obudowa silnika (2 połówki kartera i 2 pokrywy) |
30,- 120,- |
MOTOCYKLE CZTEROSUWOWE (MONOBLOK) TYPU: JUNAK… Głowica – 1 sztuka Obudowa silnika (2 połówki kartera i 2 pokrywy) |
od 120,- 230,- |
MOTOCYKLE CZTEROSUWOWE TYPU BOXER: BMW (R11; 12; 71; 75) ZÜNDAPP (K; KS 500; KS 600; KS 750; K 800); M 72; URAL; DNIEPR… Głowica – 1 sztuka Obudowa silnika Dodatkowe pokrywy Obudowa skrzyni biegów Obudowa przekładni tylnego koła Obudowa zwolnicy koła wózka bocznego |
120,- 250,- od 50,- 200,- od 150,- 120,- |
INNE ELEMENTY Gaźniki typu: SOLEX BFRH 30; GREATZIN SA 24/2 Iskrowniki typu: BOSCH; NORIS |
od 60,- od 40,- |
Wszelkie inne elementy motocykli, samochodów a także detali nie powiązanych z motoryzacją, „szkiełkujemy” według indywidualnej kalkulacji. |