Przed prawie 30 laty rozpoczęliśmy naszą zawodową przygodę z restaurowaniem motocykli. Z tamtych czasów pamiętamy nasz ustawiczny problem. Co zrobić z pęknięciami i ubytkami w aluminiowych obudowach silników, skrzyń biegów itp.? Jakość napraw oferowana przez ówczesnych rzemieślników nie satysfakcjonowała nas w najmniejszym stopniu. Po wielu smutnych doświadczeniach zdecydowaliśmy się również na dokonywanie napraw obejmujących spawanie aluminium. Dzisiaj z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy specjalistami w tym zakresie. Dzięki nam wiele podzespołów, które niewątpliwie znalazłyby się na złomie, zostało uratowanych. Zebraliśmy mnóstwo doświadczeń pozwalających nam właściwie ocenić zakres prac spawalniczych i możliwość ich wykonania. Niestety nie wszystkie elementy dają się pospawać. Dotyczy to wszystkich elementów, które uległy głębokiemu utlenieniu.
Samo spawanie nie rozwiązuje wszystkich problemów. Podzespoły poddane spawaniu wymagają jeszcze obróbki mechanicznej, takiej jak frezowanie, roztaczanie, pogłębianie itp. Dzięki odpowiedniemu parkowi maszynowemu jesteśmy w stanie sami wykonać te prace. Potrzebne do tego są, oprócz maszyn i doświadczonych fachowców, źródłowe dane techniczne. W wielu przypadkach dysponujemy takimi informacjami. Nie ma najmniejszych problemów w przypadku motocykli Zündapp KS 750, KS 600, K800, K 500 i BMW R75. Tutaj mamy praktycznie pełną oryginalną dokumentację techniczną.
UWAGA!
Obecnie wykonujemy prace spawalnicze tylko dla naszych potrzeb i na rzecz klientów zlecających nam całkowity remont podzespołów.
Zebrane doświadczenia upoważniają nas do użycia jako motto naszej pracy stwierdzenia:
Naprawiamy „niemożliwe” do naprawienia
Przykłady naszych prac
Głowica Zündapp KS 600
Wyłamane żeberka
Głowica Zündapp KS 600
Napawane, wyłamane żeberka
Głowica Zündapp KS 600. Naprawiona
Pokrywa przednia silnika Zündapp KS 600
Uzupełnione ubytki metodą napawania
Gotowa pokrywa
Według naszej oceny absolutną „majstersztykiem” jest pospawanie przeciętej obudowy silnika
Zündapp KS 750
Praktycznie, zniszczonej obudowie przywróciliśmy życie. I to nie tylko wizualnie. Silnik w tej obudowie pracuje już kilka i umożliwił przejechanie już wielu tysięcy kilometrów. Zamieszczone poniżej zdjęcia pozostawiamy bez komentarza.